Шлях до майстерності (з досвіду роботи методичного кабінету відділу освіти Олександрівської райдержадміністрації) (автор О.В. Половенко, 2006 р.)
ЗМІСТ І ФОРМИ
РОБОТИ НАСТАВНИКА
ЗІ СТАЖИСТОМ
- Складання індивідуального плану роботи стажиста з урахуванням його потреб і можливостей.
- Бесіда з молодим спеціалістом за конкретними розділами педагогіки, з питань наукового змісту предмета, методики викладання.
- Обмін думками щодо змісту нових здобутків психолого-педагогічної науки, педагогічної практики.
- Консультування молодого колеги щодо організації навчально-виховного процесу.
- Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів з їх подальшим обговоренням.
- Спільні відвідування уроків досвідчених колег і їх ретельний аналіз.
- Випереджувальне відвідування стажистом уроків, що проводяться наставником.
- Спільне зі стажистом складання календарно-тематичних планів, конспектів уроків
- Спільне моделювання системи навчальних занять з теми або окремого навчального заняття, виховного заходу.
- Спільна підготовка з питань добору дидактичного матеріалу.
- Випереджувальне проведення навчального заняття для молодого колеги.
- Спільне складання календарно-тематичних планів, конспектів навчальних занять. Надання молодому вчителю рекомендацій щодо самоосвіти.
- Ознайомлення стажиста з науково-методичною літературою, обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших вчителів.
- Допомога в роботі з важковиховуваними дітьми та їх сім’ями.
- Залучення стажистів до методичної, громадської роботи
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ НАСТАВНИКА
· Разом із молодим спеціалістом глибоко проаналізуйте навчальні програми та пояснювальні записки до них.
· Допоможіть молодому спеціалісту скласти календарно - тематичний план, звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, практичних і лабораторних робіт, екскурсій.
· Надайте допомогу у підготовці до уроків, особливо перших уроків, першої зустрічі з учнями. Найбільш складні теми розробляйте разом з молодим спеціалістом.
· Надайте допомогу у проведенні тематичного обліку знань, у проведенні залікових уроків. Ознайомте молодого спеціаліста з різними видами проведення тематичної атестації учнів.
· Разом підбирайте й готуйте дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти задач, вправ, різнорівневих контрольних, самостійних, залікових робіт.
· Відвідуйте уроки молодих спеціалістів з наступним детальним аналізом. Запрошуйте молодого спеціаліста на свої уроки, разом їх обговорюйте, аналізуйте.
· Допомагайте підбирати методичну літературу для самоосвіти, систематизувати її, вивчати та узагальнювати.
· Щиро діліться досвідом роботи, своїми педагогічними знахідками.
· Ніколи не забувайте відмічати позитивне в роботі молодого спеціаліста.
· Навчайте не копіювати, не сподіватися на готові розробки, а виявляти особистий педагогічний почерк.
План
проведення консультацій з
молодими вчителями
Вересень
Планування
роботи на рік:
-
Календарно-тематичне
планування;
-
Щодення
та поурочне планування;
-
Планування
виховної роботи;
-
Робота
із шкільною документацією.
Жовтень
- Підготовка до уроків;
-
Проведення
уроків;
-
Використання
методичної та допоміжної літератури;
-
Робота
із шкільною документацією;
-
Робота
з учнівськими зошитами;
-
Проведення
шкільних олімпіад.
Листопад
-
Організація
виховної роботи з дітьми;
-
Організація
роботи з батьками;
-
Планування
та проведення батьківських зборів.
Грудень
-
Тематичне
та семестрове оцінювання;
-
Проведення
предметних тижнів;
-
Робота
з обдарованими дітьми;
-
Організація
індивідуальної роботи з учнями.
Січень
-
Робота
по збереженню життя і здоров’я дітей;
-
Удосконалення
уроку як форми навчання.
Лютий
-
Підготовка
до конкурсу молодих вчителів.
Березень-квітень
-
Організація
повторення з предмета;
-
Підготовка
до проведення атестації за курс базової та повної школи;
-
Організація
роботи по проведенню екскурсій та навчальної практики.
Травень
-
Організація
та проведення оздоровлення школярів;
-
Збереження
життя та здоров’я дітей в період оздоровлення.
Немає коментарів:
Дописати коментар